miercuri, 4 noiembrie 2009

Dilema unui orasan ruralizat

Nu doresc in aceasta postare sa ma refer la orasenii ruralizati pe care ii intalnim zilnic in metrou, in tramvai si mai ales in trafic. Acel tip de ruralizare l-as numi mai degraba tiganizare (cu riscul de a fi considerat xenofob).
Am trecut de-a lungul vietii prin mai multe ipostaze... de brailean, de brasovean, de giurgiuvean si, de ceva vreme incoace de bucurestean (ca sa le evit pe cele externe al caror "nume" imi pare imposibil de format). Fara a motiva aici de ce (pentru ca acest lucru va urma, mai pe larg, intr-o alta postare) am ales sa ma mut la 80 de metri de frumoasa metropola - municipiul Bucuresti.
Acum... ce anume sunt? Ilfovean... cu siguranta... dar ilfovenii sunt multi. Chiajnean... da... dar deja ma zgarie pe urechi denumirea. Ce pot sa mai zic de rosian ? (adica locuitor al satului Rosu si nu, primarul nu e comunist ca in orasul rosu de unde am plecat...). Denumirea de rosian am auzit-o ieri de la unul dintre angajatii complexului unde locuiesc. Deja denumirea ma face sa ma gandesc la "taranul si pogonul", imi ascute simtul proprietatii si imi intareste... legatura cu glia (desi stau la etajul 6). Fac parte asadar dintr-un grup exclusivist... de vreo 10.000 de indivizi. Consateni dah Bucuresti i-as numi eu....
Noroc ca siturile de socializare sunt multumite cu sector 6 :))
O zi superba! Ca vremea de afara!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu