luni, 23 noiembrie 2009

Cum (nu) am votat … si de data asta !

O zi frumoasa de toama. Oile pe pasune aproape de soseaua de centura. Cafeaua aburinda. Caldut. (peisaj becalian)
Aveam chef sa lenevesc intreaga zi. Sa astept seara sa imi impace somnul si sa adorm cu o carte sau la televizor.
Suna insa ceva pritene. Se anunta o vizita ca urmare a micii petreceri de o seara mai inainte. Ne strangem la mine 4. Din vorba in vorba... ne aducem aminte... e zi de vot .
Obiceiurile mele politice sunt insa destul de in urma, trebuie sa recunosc. Ii dau inca dreptate maestrului Caragiale: “Fiecare voteaza cu cine vrea, si din urna iese cine trebuie!”. Cata dreptate... cata perspectiva in vorbele domniei sale. Eu decat sa iasa politicienii din urma, mai bine i-as baga pe toti in urna... unul cate unul... cu ajutorul celor de la Cenusa...
Nimeni de fapt nu vrea sa voteze. Avem preferinte deosebite.. toti. Eu as vota cu Hunor. Pare baiat destept. Si in plus... am merita sa ne distram un pic.. sa puna un presedinte ungur si un prim minisru neamt saua pe hotii de romani. Hmmm... poate asa...
Una din prietene se declara adepta sorei ei ca presedinte. Ne gandim cu totii. Nu o regasim pe lista. De data asta... data vitoare poate avem mai mult noroc.
Tragem de timp. Bem cola... sucuri... apa.. deh.. sa ne dregem!
La un moment, vazand ca in frigider e aproape pustiu si fiind constient ca si conturile din banca sufera de la o vreme de aceeasi boala ca si figiderul, ma loveste un spirit civic peste ceafa si un mare patriotism imi da un sut in fund:” Hai sa mergem sa votam!” (daca puneau cabina de vot langa cabina cu rola de la birtul de aseara, probabil ca as fi avut mai mult spor... asa mi-a trebuit ceva avant).
Dar noh.. tanar satean fiind si inca cu buletin din fosta resedinta, imi dau seama ca si eu si restul lumii vom vota la sectie speciala. Dar unde?
Deschid TV-ul! O batranica declara pe Realitatea ca a venit din Tecuci ca i s-a zis sa voteze trandafiirii.... din Gara de Nord. Saracie in Moldova.. nu mai au sectii de vot. Constiincioasa femeie … a calatorit atat de la ea din sat pentru un vot… sau.. doua sau… ?
Gara de Nord e sub asediu. Si ASE-ul. La medicina veterinara nu ma duc. Imi starneste un anume disconfort. UMF-ul nu!
Imi vine ideea ca daca tot sunt atat de taran, sa ma duc sa votez ca un bun cetatean la mine in comuna. Zis si facut.
Pe la ora 3, impreuna cu toti prietenii, imi mut fundul si masina catre “Sala Polivalenta” din comuna Chiajna. Sa vot(/m)am. In lift ne decidem. Votam fie cu Base fie cu prostanacul. Macar sa salvam niste bani sa nu mai fie al doilea tur. Si evident ca votam sa ii imputinam:P.
GPS-ul ma salveaza si de aceasta data si ma duce fix in fata sectiei de vot. Ceva oameni la rand. Se misca greu! Inauntru toti membrii sectiei de votare se afla cred sub infleunta unei doze de cloroform. Stam noi vreo 20 de minute. Mai aveam in fata vreo 4 indivizi. De la tara.. deh... Giulul, zgarda si jeepanul! Ei il voateaza pe Geoana. Cica atunci au reusit sa faca avere.... acum pe criza asta nici sa furi nu mai ai de unde! Just!
Duduia de la sectia de votare devine nervoasa.. se agita. Ma gandesc ca niste vata pentru moment ar ajuta-o.
“Va rog sa iesiti afara ca nu ma avem formulare speciale!” “Vin in 10 minute!”
Au.. ma da duduia afara! Oare pentru buna oraganizare trebuie sa ii plateasca tot salariul? Eu cred ca nu. Ma enervez! Ies afara si sunt la Antena 1. Imi raspunde reporterul Cristi, pentru care dezorganizarea alegerilor deja nu mai e o stire. Stie de Otopeni... si de alte asemena. “A.. si la Chiajana?” ... era de asteptat... si Chiajana e tot in Ilfov si Ilfov inca e in Romania. ... nu si daca ajunegeam si votam toti cu Hunor...
Intre timp politatiul de la sectie anunta Realitatea TV... deh informarea oficiala a organelor statului 
Pe geamul sectiei duduia insangerata ne anunta ca mai e de stat o ora pana sa vina alte formulare. Plec la shopping.
Revin dupa 2 ore. La sectia de vot e coada.. cam 50 de persoane. Pesemene au ajuns masinile de la Gara de Nord.
Ma resemnez. Lasa… ca votez data viitoare. In 2050 poate cand vor fi in stare sa organizeze si alegerile, nu numai transporturile de votanti.
Domnilor politicieni si conducatori iubiti... imi creati diureza. Si rezultatatul se indeapta intotdeuna catre dumneavoastra! La anul, La multi ani, si Forever!

2 comentarii:

  1. In 2049 mai exact.. sau dupa, ca in '50 nu avem vot, dupa matematica mea de economist :p

    RăspundețiȘtergere
  2. degeaba avem drept de vot daca nu avem pe cine vota. mai dureaza pana se naste unul bun sa ne redreseze

    RăspundețiȘtergere